Oda garraio publikoari

trenaii.jpgGarraio publikoen erabiltzaile fina naiz, besteak beste, orain dela gutxirarte beste aukerarik ez dudalako izan. Baina hala ere, eta jendeak sinistu nahi ez badit ere, autobusean zein trenean ibiltzea izugarri gustatzen zait (salbuespenak salbuespen). Zergatik? Arrazoi bat baino gehiago daude. Azken urte hauetan zenbat liburu irentsiko nituen tunel eta tunel artean! Eta noski, garraio publikoek eskaintzen duten beste abantaila bat lo egin dezakezula da. Hori bai, aldamenekoaren sorbaldan babak uztea ez zaizu komeni, eta kristalaren kontra burukadak ematea saihestu beharra dago, treneko gainontzeko bidaiariak barrez lehertzen jarri nahi ez baldin badituzu behintzat.

Hala ere, gehien gustatzen zaidana jendea da. Bai trenean eta bai autobusean asko ikasi dezakegu pertsonetaz, eta bide batez entretenitu, izan ere, bidai-tramu horretan beraien bizitzako zati baten testigu mutu bihurtzen baitzara. Nork ez du inoiz aldamenekoaren elkarrizketan belarria jarri? Hortxe topatzen zara azterketetara doazen ikasleekin, eta zuk ere trantze horretan ibiltzen zineneko garaiak gogoratzen dituzu. Donostiara etxeak garbitzera doazen emakumeak ere hortxe joaten dira batera, gremio berezi moduan, aurreko eguneko telebista-programa komentatzen edota eguraldiaren gora-beherak aipatzen. Badaude ere geltokia baino 300 metro lehenago altxatzen direnak, eta hori ikustean, gainontzeko guztiak par txiki bat egiten dugu (idatzi gabeko lege bat balitz bezala), izan ere, garraio publikoko profesionalentzat “nobato” bat baita .

Trenetan oso fenomeno berezia gertatzen da geltokietara iristean. Nahiz eta treneko ateetan lehenengo atera behar dutenei utzi behar zaiela pasatzen jartzen duen, horrelako lasterketa ero bat sortzen da segundo eskas horietan: hau da, bai barrukoak eta bai kanpokoak batera hasten dira sartu eta ateratzen, eta ondorioz izugarrizko iskanbilak sortzen dira: guardasola barruan utzi duela batek, besteari atea muturrean itxi zaiola… Honetan espezialistak adineko pertsonak dira normalean; izan ere, ia guztiek esertzeko toki bat nahi izaten dute eta une horietan Carl Lewis eta Cassius Clay-en arteko hibridoak bihurtzen dira. Hori dituk/n hori bultzadizoak!

Hurrengoan kontrako arrazoiak.
Garraio publikoa: etorri eta konta ezazu!

Advertisements

  1. i eme

    Geltokietara iristean gertatzen diren fenomenoen jakitun handia, Lekesan dugu. Japonen bai sufritzen dituztela sartu-irten prozesu horren ondorioak.




Utzi erantzun bat

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Aldatu )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Aldatu )

Connecting to %s



%d bloggers like this: